Rozhovor s Danem Vladykou
Tak máme
tu rozhovor s jezdcem Danielem Vladykou:
1.Ahoj
Dane,na uvod bych se chtel zeptat, jak si se k rally dostal a co Te k ni
tahlo?Premyslel si o tom ze budes jezdit uz od malicka,nebo si mel nejaky jiny
sen,a pokud ano,tak jaky?:
Ahoj,
já jsem se k rally dostal asi jako většina Zlíňáků, když jsme s bráchou už
od malička postávali na trati Barum
Rally a každoročně se na ní těšil už půl roku dopředu. Od té doby jsem se do
toho sportu úplně zamiloval. Pravidelně navštěvoval a stále navštěvuji závody
jako divák. I když už tehdá jsme
s Mirou Tarabusem či Pavlem Prášilem lítali po místních kotárech a oni se
chystali na své první opravdové starty, pro mě bylo tenkrát absolutně
nepředstavitelné z finančního hlediska se vůbec postavit na start nějaké rally. Až když
v roce 2000 ,kdy jsem absolvoval se sériovým Favoritem zimní Stopu a
v polovině soutěže jsme tehdá ještě se spolujezdcem Pavlem Zvonkem byli na
12 místě absolutně, (sice jsme potom skončili v příkopě a o 5 míst se propadli), tak to byl pro mě impuls to opravdu zkusit. No a
v tom roce se jeli poprvé Sprinty, které byli určeny pro nemajetné a
začátečníky, tak jsme poprvé s bratrem startovali na Valšské Rally 2000.
Jiný sen jsem snad ani neměl.
2.Jake
nejvetsi uspechy si ve sve dosavadni kariere mel?A jakeho uspechu si nejvice cenis?:
Já
jsem startoval asi pouze 2x s autem, které mělo na to vyhrát třídu,Jednou
to bylo v roce 2002 ,kdy jsme skončili se Suzukou s kterou teď sbírá
úspěchy Mikulka po velkém boji druzí v N1 na Rallysprintu Kopná.
Pak jsme měli na oblíbené Kopné dva roky po sobě smůlu,
když jsme bojovali se Škodovkou o místech na bedně, ale bohužel nás jednou
vyloučili a po druhá nás zradilo v závěru auto. Jinak mi toho za ten rok odjedeme málo, takže ještě
bylo s Felícií pár 2 či 3 míst,ale na to první stále čekám.
3.Nektere
ctenare bude urcite zajimat jaka soutez je pro Tebe z pohledu jezdce nejatraktivnejsi,nejhezci,
a naopak nejnarocnejsi:
Tak
pro mě mají ve sprintech tyto nej…. soutěže Kopná a Pelhřimov.
4.Na
zavodech pouzivas vuz Skoda Felicie ve skupine N1,muzes nam o tomto voze napsat
neco vic?Jake ma vlastnosti a pod. a hlavne jaky je tam motor?:
Tak
vůz má za sebou bohatou historii. Nejdříve s ním Benda v roce 1997
vyhrál titul v N1 po té ho vystřídali divocí piloti Fryč a Řeřicha.
Jízdní
vlastnosti jsou díky povedeným HP sporting tlumičům velice dobré byť používáme
asi jako jediní 13 palcová kola. Motor je tam z Favorita, takže dnes už
s historickým karburátorem. Úpravami jako je ostřejší vačka, snížená hlava
, výfuk bych odhadoval výkon tak na 85-90koní
5.Tento
rok sme Te mohli videt pomerne na hodne zavodech serialu MCR ve Sprintrally,jak
se Ti na techto soutezich jelo? a co spolujezdec fungoval jak mel?:
Letos
jsem startoval s Bráchou na Kopné a v Pelhřimově. Na Kopné se nám
dařilo a po bezproblémovém závodě jsme si odvezli pohár za 3 místo.
V Pelhřimově
jsme bojovali o 2 místo,ale skoro celou soutěž nás provázeli technické problémy
a následný defekt a prasklé 2 štefty nás poslaly do hlouby startovního pole.
Ve
Vyškově jsem startoval se zkušeným spolujezdcem Karlem Hédlem. Soutěž jsme si
pěkně užili v cíli z toho bylo 6 místo V N1 což na rychlých
Vyškovských tratích a v silné konkurenci nestárnoucích Suzuk bylo našim
maximem.
Posledním
závodem měl být Sprint ve Vsetíně. Odtrénovali jsme,ale v Pátek po nočním
sněžení jsme měly jet ráno se závodničkou po ose do Vsetína na Slickách. Toto
nešlo absolvovat, navíc udělat si sámi přejímku ,trénovat a do toho shánět
kvalitní zimní pneu, prosit v pneuservisech ať mi je přezují , to už bylo
na mě moc. Tak jsme uvážili, že za ty peníze co do toho dáváme by to byl stres
než požitek a proto jsme se rozhodli nejet.
6.Kdyz uz
sme u tech spolujezdcu, a vseho kolem toho,jaky rozpis pouzivas?Zkus nam ho
trosku problizit,a pokud mate nejake vychytavky nebo specialni znacky , mohl by
si nam je nejak popsat,pokud to jde:
Já
používám klasický desítkový rozpis,kde 10 je nejtěžší zatáčka „vracák“. Ze speciálních znaků kromě utáhne, váže a podobných hlášek ještě používáme + a - Např. L3+ znamená taková lepší trojka a
naopak L3- je zase taková lehce ostřejší 3 zatáčka Tím pádem nám vzniká 20tkoví
rozpis a každá zatáčka je přesně popsaná. Vždy když jedem po delší pauze, tak
se do toho rozpisu na rozdíl od pravidelně startujících první 2-3 tréningové jízdy opět dostáváme ,ale pak už to jde.
7.Co
chystas na dalsi sezonu?premyslis o necem novem nebo zustanes u stare dobre
Felicie?A ukazes se jeste vubec pristi rok?:
Příští
rok končí homologace v N1 u Suzuk ,tak
by jsme třeba mohli někde vyjet to 1. místo, takže si Feldu ještě asi necháme.
Ale co a kdy pojedeme, záleží kolik se mi bude zase chtít příští rok utratit peněz
J
8.Mockrat
Ti dekuju za cely web za rozhovor,mej se hezky a obcas se sem stav:-), a pokud
chces jeste neco vzkazat ctenarum nebo tvym fanouskum,tak mas moznost:
Já
bych vám chtěl poděkovat za nabídnutý rozhovor a že si nějaký server vzpomene
na jezdce slabších tříd, to je vždy milé. Té naší hrstce fanoušcích které máme,
bych chtěl také poděkovat za přízeň a ostatním čtenářům přeji pěkné počteníčko
na vašich stránkách i jinde a pěkné zážitky kolem trati
Komentáře
Přehled komentářů
NAZDAR DANE, PĚKNÝ ROZHOVOR I PĚKNÉ STÁNKY, PŘÍŠTÍ SEZONU PŘEJI TO VYSNĚNÉ PRVNÍ MÍSTO!!! A MINIMÁLNĚ START NA KOPNÉ A VSETÍNĚ!!
...
(stanis, 19. 11. 2006 20:39)Já jsem o kvalitě obsahu nenapsal nic špatného, rozhovor je to pěkný. Ale když už něco dělám, tak rovnou tak, aby to vypadalo pěkně. V 15 letech už by kluci mohli umět psát...
aaa
(Jirka Sutr, 18. 11. 2006 20:34)Napiš sem adresu na které tě mohu kontaktovat. Třeba ještě neco vymyslíme.
pro Jirku
(Kovář Patrik, 18. 11. 2006 20:24)Jirko Mockrat dekujeme, alespon nekdo oceni praci 15letych kluku :-) co maji rdi tento sport,ale nemaji moznost na tom poradne makat kdyz se musime ucit do skoly .Fakt si toho vazime
NJN
(Kovář Patrik, 18. 11. 2006 11:50)Tak musíte brat ohled na to že začíname zadne zazraky nedokazeme,tak se teda omlouváme
for Stanis
(Jirka, 18. 11. 2006 1:06)Za interpunkčními znaménky. Když už jsme u té češtiny:-)))
pěkné
(Jirka Sutr, 18. 11. 2006 1:04)Pěkné čtení Dane. Doufám , že se vám podaří to první místo. Na to jaké máte podmínky vaše auto pěkně připravené. Hodně štěstí a díky za podporu v začátcích !!!
čeština
(stanis, 17. 11. 2006 22:48)Rozhovor je hezký, ale co takhle začít používat diakritiku a mezery za interpunkčníma znamínkama (tečky, čárky apod.)? Takhle to vypadá, jako by to psal nějaký negramot...
GOOD
(ADOŠ, 6. 12. 2006 8:56)